2013. május 7., kedd

Sült túrótorta



Éva, a szomszédom tavaly azzal a kéréssel állított meg a lift előtt, hogy süssek neki egy túrótortát, ami igazán túrós, igazán édes, de legyen az alján egy kis tészta is. 
Több receptet elolvastam, kipróbáltam de végül ő lett a nyertes ! 
A recept, mint olvasható igen egyszerű. Amiben változtattam rajta az a tészta mennyisége. 200 gr liszt, 13 dkg vaj és 85 gr  porcukor. Mindezt azért tettem, mert a receptben szereplő adaggal, én nem tudtam kitapasztani a tortaformát. Nekem nyújtani a tésztát még soha nem sikerült, úgyhogy én kézzel szoktam kinyomogatni a formába. Az aljára sütőpapírt teszek, az oldalát meg vajjal szoktam kikenni. 
Nos, az egész formát kívülről körbe tekerem fóliával  mert szépen csöpög sülés közben a vaj belőle és ha odaég az elég büdi. 
Nem tudom miért , de nekem 2,5 óráig sül, 160-170 fokon. A végeredmény iszonyat hizlaló, de halálosan finom sütemény.


Nincsenek megjegyzések: