2013. június 23., vasárnap

Bounty torta


Pár hete volt Emmának a szülinapja, mindenképpen én szerettem volna neki készíteni a tortáját. Már hetekkel előtte kigondoltam, hogy Bogyó és Babócát fogom megformázni, íme a torta kívülről. 

Emma barátnőjének is készítettem egy nyulas tortát, mivel Szofi a nyulakért rajong. Emma a csigát a feje miatt cicának hívta....

Mindkét torta kókuszos ízesítésű, mivel nagyon egyszerű elkészíteni.

 

A receptet több bounty torta receptből dolgoztam össze.
A tésztája 6 tojásból készült kakaós piskóta.
A krém két részből áll, csokis krém és kókuszos krém. 

Kókuszos krém:
1 csomag tejszínes pudingpor,
1/2 liter tej,
3-4 evőkanál cukor,
10 dkg kókuszreszelék,
15 dkg vaj,
10 dkg porcukor.

A tejszínes pudingport elkeverjük a cukorral és pár kanál tejjel, azután hozzátesszük a többi tejet és elkezdjük a pudingot főzni, mikor már éppen kezd sűrűsödni beleöntjük a kókuszreszeléket és azzal együtt főzzük készre. A pudingot ki kell hűteni, ezalatt a lágy vajat jól kikeverjük a porcukorral. a kihűlt pudingot összedolgozzuk a vajas keverékkel és kész az egyik krém. Hűtőbe vele. 

Csokoládés krém (ezt szoktam előbb készíteni)
2 dkg vaj,
2 evőkanál liszt,
250 ml tejszín,
1 evőkanál kakaópor,
1 tábla min. 60%-os étcsokoládé.

A vajat a lisztel kis láng fölött összedolgozzuk, (vigyázat nehogy rántás legyen belőle, tehát forrás előtt) beletesszük a kakaóport, tejszínt és beletördeljük a csokoládét. Sűrűre főzzük, kihűtjük.

A sorrend:
1 nap este kisütöm a tésztát
2 nap reggel felszeletelem,
2. délelőtt megfőzöm a krémeket,
2. délután betöltöm (tésztalap, csokikrém, kókuszkrém, tésztalap......és hűtőbe teszem.)

Abban az esetben, ha nem díszítem a tortát akkor dupla adag csokikrémet készítek és azzal vonom be. 

Nincsenek megjegyzések: