2010. december 6., hétfő

Rákóczi túrós

Ezt még az olasz hétvégén sütöttem, úgy látszik nem volt elég a szombati sütögetés, még vasárnap is kényszert éreztem.
A meglepő ezzel a sütivel kapcsolatban, hogy pofon egyszerű, viszont az enyém lapos habos lett, vastag túróval, amit a képen nem nagyon lehet látni.
Figyelmeztetés, hogy melegen senki ne fogyassza, mert irtózatosan édes, másnap viszont teljesen finom. Mindenesetre legközelebb a cukor mennyiségét 10-10 dkg-mal fogom csökkenteni. Nekem a 2dl tejföl soknak bizonyult és liszttel kellett megfelelő állagúvá gyúrnom a tésztát.
A receptet a Szalay Könyvek kiadásában megjelent A Nagyi sütije című könyvből vettem.
Hozzávalók.
30 dkg finomliszt,
25 dkg margarin,
1 evőkanál cukor,
2 dl tejföl,
1/2 csomag sütőpor,
3-4 evőkanál lekvár (én kb. 7 ek. kentem rá),
1 db tojás,
csip. só.

Töltelék:
1 kg tehéntúró, 30+20 dkg porcukor, 1 csomag mazsola (kihagytam), 1 cs. vaníliás cukor, 2 púpozott ek, gríz (én kb. 3,5 ekanállal tettem bele), 4 db tojás.

Elkészítés: a lisztben elmorzsolt margarinhoz adjuk a sütőport, a cukort, a sót, a tojás és annyi tejfölt, hogy jól kezelhető tésztát kapjunk. Természetesen az annyi tejföl alatt én az egészet értettem, ezért kellett liszteznem. Elnyújtjuk és kizsírozott tepsibe (megfelelő a sütőpapír is) tesszük. Vékonyan megkenjük baracklekvárral majd rásimítjuk a túrós tölteléket.
A töltelék: az áttört túrót alaposan összekeverjük 30 dkg porcukorral, vaníliás cukorral, grízzel és mazsolával és 4 tojás sárgájával. Ezt tesszük a tésztára és addig sütjük, amíg a teteje kissé megpirul. (nekem persze nem pirult meg... a túrós krém állagát figyeltem)
A 4 tojás fehérjét 20 dkg porcukorral kemény habbá verjük és a sült túrós tészta tetejére simítjuk. Visszatéve már csak szárítjuk.
Be kell vallani, hogy én tovább sütöttem, mert szakmámból adódóan nem adom meg a lehetőséget a tojásfehérjének, hogy legalább 3 percig ne legyen 90 fok felett a sütőben.

Szóval mindenkinek jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések: