2013. március 23., szombat

KitchenAid

Évek óta sok-sok gastroblog követője, olvasója vagyok. Nagyon sokan  megemlítik legalább egyszer a KitchenAid gépet, vagy azért mert vágynak rá, vagy azért mert megvették. Negatív bejegyzést még nem találtam, bár a ezzel a konyhai kütyűvel szemben elfogult vagyok. Ezeken a bejegyzéseken fellelkesedve igen sokat olvastam a kis konyhai családtagról. Sőt odáig merészkedtem, hogy elkezdtem vágyni rá. Miután a barátnőm vásárolt egyet és megérinthettem, kipróbálhattam, tudtam idő kérdése és az én konyhámba is fog egy ilyen gép dolgozni.
A több éves érdeklődésnek, neten való keresésnek azaz előnye is meg van, hogy felfedeztem egy magyarországi internetes forgalmazó, aki minden év februárjában igen csak leértékeli a robotgépet. Azt tudni kell róla, hogy rengeteg színben létezik és csak egy színt szokott leárazni, ami minden évben más-más. Meglepő módon idén egy sztár színt akciózták le a pirosat. Két napi tanakodás után megrendeltem. 



Amikor elutaltam az árát, már nem voltam olyan magabiztos és őszintén szólva fájt a szívem, hogy ennyi pénzt kiadtam egy robotgépért. 
Egy hét múlva csöngetett a postás és megérkezett az új családtagunk. A postás nem igazán értette, hogy miért sikongatok, láttam a szemében: " bolond nő, remélem kést nem ránt" kifejezést. 
A férjem kedvesen már hetekkel előtte csinált neki egy kis szekrényt, ahol majd a gép helye lesz. 
Azóta csak azt tudom mondani róla, IMÁDOM, FANTASZTIKUS. 
Nem is értem eddig miért nem vettem meg, álom vele sütni, krémet kavarni, habosítani. 
A mai közös munkánk ( Emma- KitchenAid - én) Csokis muffin csokis-tejszínes mascarpone krémmel. 

 Emmát csak a díszítés érdekelte, a fényképezés végére a répát is megette, öt perc múlva kérdezem mi van a szádban? Válasz: Nyúl.... A gomba falatozást már észre sem vettem.

A muffin receptjét nem írom le, mert egyszerű csokoládés muffin, a neten ezer meg ezer található, bármelyiket meg lehet sütni.
A krém receptje:
1 doboz csokoládés philadelphia krémsajt
250 g tejszín 30%
kb. 2 evőkanál porcukor
kb. 1 evőkanál kakaópor
1 evőkanál zselatin feloldva

Összekevertem a zselatint langyos vízzel és hagytam hűlni. Ezalatt a tejszínt elkezdtem habosítani a robotgéppel, amikor már szép habos volt beletettem a krémsajtot, cukrot, kakaóport és kevertettem tovább. Gyönyörű krém lett belőle, ezután beletettem a zselatint és még kevertettem egy rövid ideig. 
A kihűlt muffinokra nyomtam habzsákból. 

Nincsenek megjegyzések: