2013. március 29., péntek

Répatorta

Húsvét környékén sokunknak eszébe jut, hogy süssünk répatortát. Természetesen nekem is, már régen kaptam egy répás süti receptet Barbitól, amit rendszeresen megsütök. Most nagyon "kreatívan" azt gondoltam, hogy készítek a bölcsődébe Emmának és a gyerekeknek répatortát húsvét alkalmából. Délután úgyis nyuszi simogatóvá alakítják a kertet a bölcsiben, úgyhogy biztos megéheznek a nagy simogatásban. Már hetekkel előtte kipróbáltam, hogy a krémet a tetejére hogyan is készítsem, hogy szépen megmaradjon, ne csússzon szét szállítás közben, stb. Szóval tartottam főpróbát. Akkor megvettem reszelve a répát, de a barátnőm tanácsára ehhez a sütihez már csak répát vettem, amit apukával közösen kb. 10 perc alatt lereszeltünk. Gabi szerint sokkal jobb, ha mi reszeljük, mert vékonyabb, vízzel teltebb masszát kapunk. IGAZA volt, sokkal jobb, én csak lustaságból szerettem volna az előre lereszeltet használni. 
A recept, amit Barbitól kaptam és ő is valaki blogján olvasta, de már sajnos nem emlékszik hol:

40 dkg reszelt répa,
25 dkg cukor,
4 tojás, 
3 dl olaj,
30 dkg liszt,
2 tk. sütőpor,
1 tk. szódabikarbóna,
2 tk. fahéj (ezt ki szoktam hagyni!)
A hozzávalókat összekeverjük és kisütjük, muffinformában vagy tepsiben. 

A krém:
25 dkg  mascarpone
1 tk. vanília cukor,
2 ek. porcukor,
250 g tejszín,
1 zsacskó dr. Oetker zselatin feloldva

A tejszínt  elkezdjük robotgéppel felverni, verni, verni, aztán beletesszük a feloldott zselatint, verjük tovább, jöhet a cukor és mascarpone tovább és tovább  keverjük. Egy szép krémet kapunk, amit pár órára a hűtőben hagyunk hűlni, utána habzsákba tesszük és rányomjuk a süteményre. Vagy csak simán megkenjük a tetejét. 
Természetesen, este kezdtem a krémhez, amikor már Emma aludt és valamiért nem óhajtott megszilárdulni, ahogy telt az idő, még mindig folyós maradt. Ahhhh kezdtem ideges lenni. Mi lehet a baj, nincs elég hideg, kevés a zselatin? Soha nem tudom meg, bekevertem egy újabb krémet és miután az habzsák keménységűre szilárdult, feldiszítetem a kis muffinokat. 

Nincsenek megjegyzések: