2010. szeptember 3., péntek

Törökország

És IGEN, szerencsésen megérkeztünk, minden oké, szóval hazatértünk a nyaralásból. Idén követtük a divatot és Törökországba utaztunk. Mivel most nem készültünk "időben" a nyaralásra két hét alatt kellett eldönteni, egyeztetni, befizetni, utazni és szinte vissza is térni.
Az én nyaralási célpont keresőm nem így működök, már hetekkel a tervezett idő előtt el kezdem válogatni a szállodákat, elolvasom a fórumokat, utána áttérek a német oldalakra és megnézem nekik mi a véleményük, szóval nem megy gyorsan, viszont eddig bevált. Mivel az idő rövid volt, továbbá, ha beírtam a keresőbe a Törökország - nyaralás, - hotel, stb. szót millió infot dobott ki, úgyhogy segítséget kértem és Zsuzsa kolléganőm közvetítésén keresztül megismerhettem Egressy-Horváth Anitát, aki 100%-os szolgáltatást nyújtott. Válogatott a szállodák közül, figyelte a kívánságainkat és a bugyuta kérdéseimre is tök komolyan válaszolt. ( www.rekordtours.hu )
Szóval ő és az idő - mivel úgy vitték a török utakat, mint a cukrot - találta ezt a szállodát. Ma már tudjuk, hogy nagyon jó választás volt.
A szálloda több száz szobás komplexum, mindenhol légkondicionált és mindenhol maximális a kiszolgálás.
Több nyaralótól hallottuk, hogy az idegenvezető megmondta, hogy mennyit adjanak a takarítónőnek, a pincérnek, hogy megfelelő, európai kiszolgálást kapjanak. Nekünk ilyen nem volt, minden nap ki volt takarítva, beágyazva, egy két hattyú hajtogatva törölközőből, fel volt töltve a mini bár.
Azt is hallottuk, hogy nem volt változatos más szállodába az étel, nem volt baklava !!, 2-3 édességet szolgáltak fel, nos én egy külön bejegyzést szánok a szállodában készült ételekről, mivel annyira rengeteg és változatos volt.
Bennünket arról tájékoztatott az idegenvezető, hogy ebben a szállodában a legnagyobb probléma és betegség forrás az ultra all inclusiv étkeztetés, mert mindenki halálra eszi magát.

Érdekesség, hogy a szálloda tulajdonosa, ezen vállalkozásnak eredményét minden évben törökországi árvaházaknak ajánlja fel.
A szálloda besorolása ***** csillag, 70%-ban oroszok nyaralnak itt, a többi német, holland, kazah, osztrák, szlovák, lengyel turista, és nekünk magyaroknak 2 szoba jutott. :) Be kell vallani, hogy mi azért is éreztük jól magunkat, mert nem hallottunk minden honnan magyar szót, nem szólítottak meg úton útfélen. Szerencsére a törökök jó nyelvérzékkel rendelkeznek, úgyhogy folyékonyan beszélnek angolul, oroszul, németül, lengyelül.
Ezek a képek nem tükrözik a szálloda monumentális méreteit, de hat emeletes komplexumot kell elképzel, több ezer vendéggel egy - egy nap.

Több medencéje van, külön gyerekeknek, nyugalmat kereső felnőtteteknek, bulizásra vágyó fiataloknak.
Az animátorok egész nap szórakoztatták a vendégeket, reggel, délután vízi torna, step aerobik, tánc tanfolyam, vízilabda, röplapda,a fiúknak, különböző bohókás vizes játékok, kvízek, piciknek mini - disco, ugráló vár, esténként a színház részlegen egy-egy előadás, egy -egy zenekar.

Persze ne feledkezzünk meg a tengerről sem:
Szóval összegezve érdemes kipróbálni a szállodát, persze hátrányként kell megemlíteni, hogy a szálloda a várostól messze volt úgyhogy csak a szemben lévő bazárban lehetett kószálni. Mi a szálloda kapun belül olyan jól éreztük magunkat, hogy nem nagyon vágytunk ki a piszkos utcákra.
A kapukon belül minden megtalálható, ajándék boltok, vízipipa szalon, fodrászat, hamam - ezt mindenkinek ki kellene próbálnia egyszer az életben. A hamam a török fürdő, kényzetető 2 óra, amire szerintem mindenkinek szüksége van.