2009. december 20., vasárnap

ÉM-39

Amikor felhívott Gabi barátnőm, hogy találkozzunk a Klassz étteremben, lelkesen igent mondtam. Egyeztettük a napot, az időpontot és találkoztunk. Ahogy beléptünk, rögtön jött a pincérhölgy és asztalhoz kísért bennünket. A belső berendezés francia hatást kelt az emberben mégpedig, hogy az 50-es években jár, amihez nemcsak a bútorok járulnak hozzá, hanem a teríték, a poharak, a szódás üvegek is.
Az étlap nem tartalmaz sok ételt, de azért lehet választani. Kb. 4 féle leves, 5 féle desszert és valamivel több főétel. Az étlapon szereplő ételek is inkább franciák, mint magyarok. Itt kellett megtundom, hogy a consomé (talán így írják) egyszerű húslevest jelent, tragádia. Persze aki kifejezetten hagyományos, tradicionális magyar ételt szeretne fogyasztani, nyugodtan betérhetnek, mert talál ilyen típusú ételt is. Sajnos a vegetáriánusok nevében nem néztem meg felsorolást, mert sokkal jobban érdekelt Gabi beszámolója a hétvége eseményeiről. Szóval halálra pletykáltuk magunkat.
Az étterem belseje megtévesztő, mert ahogy belépünk, úgy tűnik, hogy pici a tér és kevés az asztal. Ez talán azért van, mert a tapéta színes, néhol sötétek a színek és a terem vége felé ott a pult és odáig már el sem akar az ember menni. Pedig érdemes, mert mögötte még vannak asztalok egy különösen berendezett beugróban.
Ma már tudom, hogy az étlap változó - elég sokan írtak az étteremről a neten - negyed vagy félévente teljes átalakítást végeznek rajta és új ízeket, formákat készítenek az emeleten található konyhában.
Sikerült választanunk és hogy ne korogjon a gyomrunk, friss pékárut hoztak vajjal előételként. Sajnos nem tudom, hogy helyben sütik vagy vásárolják, de nagyon finom volt (vagy már éhesek voltunk?), úgyhogy arra szavazok, hogy a konyhában sütik a kenyérkéket.

Rövid idő elteltével hozták a húslevesemet és asztaltársamnak a lencselevest polentával. A képen a lencseleves látható.
Nagyon érdekes, ahogy tálalják a levest, kihozzák a tányérokat a leves betétekkel és szép réz lábasban hozzák a levet, melyet ott a helyszínen, előttünk öntenek rá.
Nekem átlagos hús v. erőleves volt és hallomásból :) tudom, hogy a lencseleves is finom volt, de semmi extra.
Főételt én személy szerint nem fogyasztottam, de megkóstoltam a narancsbrullé-t, isteni volt. Több helyen olvastam, hogy nem valami finom, amit itt készítenek. Ezt szeretném megcáfolni, személy szerint nekem nagyon ízlett.
Az étteremben lehet menü -t enni, ami szerintem röhejes összegbe került, 890,- Ft, ami állt egy sütőtökkrém levesből és sült kacsacombból körettel. Láttam miközben kihozták a mellettünk lévő asztalhoz, óriási volt a comb.
Azt is több blogon olvastam, hogy mindig telített az hely és nincs soha szabad asztal. Ez valószínűleg az estékre vonatkozik, mert mi egyből kaptunk asztalt.
Az árak, nem olcsó, de ha figyelembe vesszük a stílust, a környezetet és a helyszínt, már nemis tűnt drágának.
Értékelés: 8 pont

Nincsenek megjegyzések: