2011. március 24., csütörtök

Túrótorta

Úgy néz ki, hogy mostanában sok bejegyzésem köthető születésnapokhoz. Eszter kolléganőm márciusban ünnepelte a nem mondjuk ki hányadik születésnapját és megígértem, hogy megsütöm neki is a jól bevált liszt nélküli túrótortámat. Szerettem volna a jeles dátumra elkészíteni, de hol én nem voltam, hol ő, úgyhogy tegnap este készült el a mű, mely ma került átadásra, szeletelésre és elpusztításra.

Recept:

1 kg túró, 25 dkg cukor (én cukorpótlót használok), 20 dkg margarin,4 tojás, 2 csomag vanília pudingpor, 1 cs vanília cukor, 2 evőkanál citromlé.

A cukrot a margarinnal kikavarjuk (vigyázat a cukorhelyettesítők összeesnek és sokkal lágyabb lesz a massza), hozzáadjuk a tojásokat - kavarjuk tovább- a pudingport, vanília cukrot citromlevet. Jól összedolgozzuk, ezután jön hozzá a túró, abban az esetben, ha nagyon folyik (ha dobozos túrót használunk, sokkal lágyabb, mint a zacskós) én két evőkanál réteslisztet szoktam hozzákeverni.

Formában kisütöm (sütőpapír), kb 1 óra.

Az eredeti recept: innen

Ebben mazsolát és pisztáciát tesznek hozzá, én nem szeretem a mazsolát, így vagy nem keverek bele semmit, vagy valami más aszalványt teszek hozzá. Most vörösáfonya volt itthon, ezért egy marékkal tettem hozzá.

Nincsenek megjegyzések: