2010. március 21., vasárnap

Recept

A pogácsa fénykép következménye, hogy le kell írnom a receptjét is. A www.sütigyar.hu -ról töltöttem le.
Hozzávalók:
60 dkg liszt,
25 dkg margarin,
25 dkg túró,
1,5 dl tej,
1 ek cukor,
4 dkg élesztő,
1 ek só,
3 tojássárgája,
1 dl tejfől,
15 dkg trappista sajt.

A recept (túrós-sajtos pogácsa), 10 dkg sajtot ír, én már az elején elrontottam, mert tejfölből többet tettem bele, ezért a lisztet is növelnem kellett, egy szó mint száz a sajtot is növeltem.

Elkészítés:
A langyos, cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt. A liszthez hozzáadjuk a sót, a margarint és összedolgozzuk. Hozzáadjuk a kifacsart, áttört túrót, az élesztős tejet, a két tojássárgáját és a tejfölt. Jól összegyúrjuk, cipót formálunk belőle és letakarva fél óráig kelesztjük. Közben a sajtot lereszeljük. A tésztát 3 mm vastag téglalappá nyújtjuk, megszórjuk a reszeltsajt kétharmadavál és lazán feltekerjük, mint a rétest. Letakarjuk és 1 órát kelesztjük. A megkelt tésztát 2,5-3 cm vastagságúra kinyújtjuk. Tetejét megkenjük tojássárgájával megszórjuk a maradék reszelt sajttal és pogácsaszaggatóval kiszúrjuk. Kisütjük előmelegített sütőben.

Nincsenek megjegyzések: